pondělí 11. května 2015

Jak jsem nevařila Spaghetti cacio e pepe

Ano, tentokrát jsem byla pouhý divák a strávník. Svrběly mě ruce a neodpustila jsem si přicmrndávání svou troškou do mlýna, ale můj kamarád Luděk mě za to nezabil / i když, čím víc nad tím přemýšlím, tím víc mi dochází, že se o to pokusil tím, že mě nechal zkonzumovat nejpálivější jídlo za poslední dobu/. Nejsem fanda chili, jalapenos, velkého množství zázvoru či pepře, po kterých Vám shoří ústa, útroby a celkově si přijdete jak v ohni pekelném. Ale dejme tomu, že tento recept, pokud se uvaří s láskou a porozuměním, pálit nemusí. A navíc je tak jednoduchý, že ho zvládne každý s prstem v nose /ale ten prst nesmí být od toho pepře...jinak budete mít o zábavu postaráno/.


Potřebovat budete: 

  • spaghetti /pro jednu osobu cca 100g, ale počítejte s tím, že jde o první chod - takže přizpůsobte svým hladům/
  • čerstvě mletý pepř /mnóóógo/
  • 50g pecorino romano /na osobu/ 

Uvařte špagety. Neházejte je na strop, prosím. Uvařte je al dente, prosím. Uvařte je v hodně osolené vodě, prosím. A trochu té nevábné tekutiny těsně před zcezením ukliďte stranou, prosím.



Uvařené špagety vhoďte zpět do hrnce /čím nepřilnavější dno, tím menší zábava/ a postupně přidávejte po troškách sýr a mikroskopická množství vody z těstovin - rozmíchávejte, aby se vytvořila "omáčka", na jednu porci a toto množství sýra bohatě stačí asi dvě lžíce. Nakonec zvrhněte do hrnce pepř, množství je na Vás, ale mělo by ho tam být dost /připravte si litrovou lahev s vodou hrdě na stůl/.


 

Do receptu nepřijde žádný olej /oficiálně/, ani jiný tuk. Shodli jsme se ale na tom, že když se do porce přidá oříšek másla, bude chuť o něco jemnější a zároveň výraznější, jelikož pecorino není zase natolik tučné, abyste z toho dostali žlučníkový záchvat. Ale to už je čistě na Vás. Smíchávání ingrediencí věnujte trochu péče a hoďte na to očko, abyste z toho neměli obyčejné špagety s třicítkou /kečup došel/, představujte si třeba, že jste ubohý středověký obyvatel Sicílie, který pro ten kousek pecorina dře v nelidských podmínkách /hned po tom, co si dáte několikahodinovou siestu/. Odměnou Vám budou spaghetti cacio e pepe. Dobrou chuť! 

Pac a pusu

Martuccia 

Žádné komentáře:

Okomentovat